4 Nisan 2008 Cuma

kapluş

bim bam bom! yine, yeni, yeniden kapluşlarım var.
arkadaşım Su; kendisine hediye edilen kaplumbağalara gösterdiği yoğun ilgisizlik sonucu onları bana verdi. ben tabi çok mutluyum ama hayvancıklar biraz sefil durumdalar. zafiyet başlangıcındalar bence. güzelim karidesleri bile yiyemiyorlar. kabuğu yumuşamış birinin mesela. diğerinin de gözünde sorun var. ölmelerine dayanamıyorum ve bu sefer ölmemeleri için herşeyi yapmak istiyorum. birkaç siteye baktım, herkes akvaryum dışında beslemenin ölümle sonuçlandığını söylüyor. yaptırırım ama yine ölürlerse elimde boş akvaryum hüzünlere dalarım. fikri ve bilgisi olanların desteğine her daim muhtaç olduğumu belirtir, herkese selam ederim.

13 yorum:

Unknown dedi ki...

Karidesleri once guzelce haslican. Sora zeytinyagina yatirican. Dolapta bir gun bekleyecek. Sonra ustune pul biber, limon... Oy oy oy. Kaplumbagalara can gelir can.

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Bir veterinere danışsan daha iyi olur bence...

dide dedi ki...

h2o2: ama gece gece böyle tarifler verilmez ki :)
recephilmi: tabi en mantıklısı o olur ama blog gücünü de hafife almamak gerek :=)

Adsız dedi ki...

benim de su kaplumbağalarım vardı ve aldığımdan birkaç gün sonra kabukları yumuşamaya başlamıştı. petshop'tan bir vitamin aldım ve kabuklarına sürdüm her gün. sonra düzeldi ve kocaman oldular. bu arada genç kaplumbağalara karides vermemek lazım. büyüdükleri zaman vermek daha mantıklı. ilk birkaç ay balık yemi gibi olan, silindir şeklinde suya atınca yumuşayan yemlerden vermek daha iyi oluyor. onları daha kolay yiyorlar.

dide dedi ki...

ama ben onları verdim yemiyolar onları sevmiyolar sanki. bu arada akvaryum yaptırmama gerek var mı gerçekten? ısıtıcı, arıtıcı filan almalı mıyım?

iltiriş dedi ki...

illede akvaryumda olması gerekmiyor her ortamda yaşatabilirsiniz önemli olan bakımlarını yapabilmek ayrıca su kaplumbağası da olsa kaplumbağaları boğmayınız dinlenebilecekleri bir yer olsun

ve en önemlisi su temizliğine dikkat ediniz gerekli vitaminlerini de zamanında veriniz bu bilgileri nette bulabilirsiniz

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

ya onlara bakmak zor oluyor.. seyyah gibi evin bir köşesinden diğerine dolanıp duuryorlar. arkadaşın evine gitmiştim. çau,y içiyoruz falan.. neyse baktım kaplumbağa şekerliğin yanında! neyse ay at şunu yerine dedik koyduk akvaryumuna aradan 5 dk gecti gecmedi hayvan cep telefonumun yanında kolduğa tıranmış..

Ya bu hayvanın genetiği bozuk. ya mutantlaşmış da ninja kaplumbağa falan olmuş ya da kaplumbağlar aslında gizli güçlere sahip yaratıklar ve yavaş olmaları külliyen yalan.

bilemedim..

dide dedi ki...

3k: internetten zaten araştırma yaptım. ayrıca daha önce de kaplumbağam olduğu için çok uzak değilim. ama ölmesinler istiyorum o yüzden ekstra ekstra gelen bütün önerilere açığım.

okyanustaki rüzgar: evet biraz büyükdükleri zaman kaptan dışarı çıkabiliyorlar. bulmak imkansız oluyor o zaman. genetikleri üzerine hiç düşünmemiştim ama ninjalardan kaplumbağa olmasının sebebi bu sanırım :)

Jahrein dedi ki...

ne güzel bilogmuş anam burası. oku oku açıldım. eline sağlık :D

kaplumbağa küçükken bende de vardı. akvaryum dışında besledim öldü. bildiğin öldü. ama benimkisi agresifti biraz. atlardı o havuzcuğundan dışarıya kopar gelirdi peşimizden. gerçi biz sabah çıktıysak akşama kapıya anca vardığını farkedip gülerdik ama agresifti.
akvaryum da yaptırmıyosun gidip alıyosun. al yani akvaryumda yaşasınlar ölürlerse paluk alırsın. nolur? güzel bir ortam olur odanda. balıklara bakar bakar rahatlarsın. balık iyidir candır.

Adsız dedi ki...

:) sağolunuz efem.
balık hususunda ise başarsızlığım tavan yapmıştır. küçük yaşlardan itibaren balıklarım oldu belli periyotlarda ama hiç yaşatamadım. bir de onlar sudan çıkınca biraz mızmılanıyolar haliyle pimpirik yapıyorum ben onlar çırpınınca:) neyse alalım bi akvaryum. şimdilik karidesleri hapur hupur yutuyorlar ama :)

Remomythe dedi ki...

balıklarım vardı...yaşatamayınca vazgeçtim..belki bu sayede yaşatabilcek birilerinin eline geçer garipler :((

hiç kimse hakkında her bi şey dedi ki...

benim de 2 tane kaplumbağam vardı, şükrü ile yapar.. ikisi de vefat etti, en son yapar öldü, çok üzüldüm. seninkiler uzun ömürlü olur inşallah:/

kaldırımçocukları dedi ki...

Akvaryumda çok daha sağlıklı oluyorlar.suyun temizliği dinlendirilmiş olması çok önemli. Benim kaplumbağlarım çok sağlıklılar ama kabuklarının yumuşaması vitamin eksikliğinden falan kaynaklanır. yemekte seçici olmalarıda garip doğrusu =) bana kalırsa iyleştiklerinden emin olunca akvaryum al iyleşmelerine katkıda bulunacağını sanmıyorum.